2. Servicii
  3. Paradontologie

Paradontologie

Paradontologia reprezintă specialitatea stomatologică care include diagnosticarea, profilaxia și tratamentul bolilor care afectează: gingiile, ligamentele dento-alveolare, osul alveolar precum și dinții în sine.

Boala parodontală reprezintă afectarea sistemului de susținere a dinților (gingie , ligamente și os alveolar) în principal de cauza bacteriană, dar și datorită înghesuirilor dentare, traumatismelor, obiceiurilor vicioase.

Placă dentară și tartrul determină afectarea gingiei. În primă fază, aceasta se inflameaza, sângerează, devine sensibilă, se retrage, ajungându-se în final la resorbții osoase și mobilitate dentară, cu pierderea dinților în fazele avansate ale bolii.

Tratamentul bolilor parodontale este complex, mergând de la igienizări (prin detartraj și periaj profesional) la chiuretaj subgingival, îndepărtarea pungilor parodontale, stimularea refacerii osoase , tratamente medicamentoase, vaccinuri de biostimulare.

O metodă modernă de tratament în boala parodontală o constituie terapia LASER.

Aproximativ unul din patru români suferă de o afecțiune gingivală, fie ea retracție gingivală până la gingivita și parodontită. Efectele încep cu inflamația gingiei și sângerare minoră (cel mai adesea observată la periajul dentar), ulterior putându-se ajunge la infecții și pierderea dinților. Boala parodontală trebuie luată în serios și tratată corespunzător.

Tratamentul cu LASER are multe beneficii și avantaje comparativ cu metodele tradiționale de vindecare a bolii parodontale și anume:

Reduce durerea

Terapiile dentare tradiționale pot fi dureroase. Procedurile dentare clasice pot fi dureroase. În plus, gingiile inflamate pot provoca disconfort de durată. Prin folosirea laserului, această problemă este diminuată. Nu mai există tăierea gingiei, inflamația este redusă la minimum, iar procedura însăși provoacă mult mai puțină durere. Aceasta înseamnă că este nevoie de mai puțină anestezie, precum și de un timp de recuperare mai mic. Acest aspect este foarte important. Din această cauză, terapia gingiilor devine o procedură rapidă și ușoară.

Pierdere mai mică a țesuturilor gingivale

Laserul are precizie mai mare decât instrumentele manuale și are capacitatea de a acționa țintit pe zonele infectate ale gingiei cu mai puține efecte nedorite asupra țesuturilor înconjurătoare. Este o chirurgie minim invazivă care presupune mai puțină tăiere și mai puțină pierdere de țesut gingival.

Sângerarea este imediat controlată

Nu numai că avem mai puțină sângerare în chirurgia parodontală LASER, dar acesta cauterizează imediat zonele unde țesuturile gingivale infectate au fost îndepărtate. Asta înseamnă că orice sângerare mică care ar putea apărea este stopată imediat.

Laserul este extrem de flexibil

Intensitatea folosită în terapia cu LASER poate fi ajustată astfel încât să se potrivească perfect cu orice tip de manoperă folosită în chirurgia parodontală.

Oferă rezultate imediate

Unul dintre cele mai importante aspecte ale terapiei parodontale cu LASER sunt rezultatele rapide. Deși sângerarea este doar un simptom, este important să fie eliminată. Acest lucru poate fi transferat și în igiena clientului la domiciliu. Sângerarea gingiilor vă poate descuraja să păstrați obiceiuri bune, cum ar fi folosirea aței dentare și periajul gingiilor.

Timpul de recuperare este mai scurt

De cele mai multe ori gingiile se vor vindeca mai rapid după tratamentul cu LASER decât în terapia cu mijloacele tradiționale. Orice disconfort apărut dispare mult mai repede.

Laserul dentar poate fi folosit în cadrul manoperei de chiuretaj gingival

Chiar dacă situația dinților impune folosirea unei metode clasice de chiuretaj gingival, laserul poate fi de asemenea folosit. Ca metodă adiacentă, terapia laser poate face procedura mai ușoară și rezultatele mai eficiente.

Păstrați dinții sănătoși

În cele din urmă, terapia cu LASER vă poate ajuta să vă păstrați dinții sănătoși cât mai mult timp. Vrem să ne asigurăm că zâmbetul pacienților este sănătos, dar vrem și să dureze mult. Prin folosirea laserului, putem face exact asta. Gingiile sunt importante, dar și dinții în sine. Avem soluția care să ajute în îndeplinirea celor două aspecte.

Concluzie

Terapia parodontală cu LASER este viitorul ingrijirii dentare. Este și prezentul. Tehnologia de ultimă oră ne ajută să tratăm și mai bine bolile gingivale pentru a menține pacienții fericiți și sănătoși. Indiferent dacă este vorba de anxietate sau lipsă de timp, dorim să eliminăm orice ezitare pe care o aveți în ceea ce privește sănătatea dinților.

Boala parodontală (cunoscută în termeni comuni parodontoză), poate fi tratată într-o mare masură dacă pacientul respectă normele de igiena dentară și face vizite periodice la medicul dentist, unde i se va prezenta un plan de profilaxie și tratament adecvat.